Algemene Voorwaarden & Privacy policy Terrafauna
Artikel 1 – Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
- Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan
- Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een
- Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door
- Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van
- Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
- Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de
- Dag: kalenderdag;
- Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of
- Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om
- Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van Terrafauna en op elke
- Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene
- Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid
- Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product-of
- Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit
- Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten
- Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en
- de prijs inclusief belastingen;
- de eventuele kosten van aflevering;
- de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig
- het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;
- de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst;
- de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn voor het gestand doen van de
- de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van het gebruik van
- indien de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, op welke wijze deze voor
- de wijze waarop de consument voor het sluiten van de overeenkomst van door hem niet
- de eventuele talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan worden gesloten;
- de gedragscodes waaraan Terrafauna zich heeft onderworpen en de wijze waarop de
- de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een overeenkomst die strekt
- De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van
- Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt
- Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft Terrafauna passende technische
- Terrafauna kan zich – binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument aan
- Terrafauna zal bij het product of dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijk
- het bezoekadres van de vestiging van Terrafauna waar de consument met klachten
- de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht
- de informatie over bestaande service na aankoop en garanties;
- de in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij Terrafauna deze
- de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van
- Indien Terrafauna zich heeft verplicht tot het leveren van een reeks van producten of
- Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder
- Tijdens deze termijn zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij
- Herroepingsplicht is niet van toepassing bij voedseldieren omdat hier een zeer beperkte houdbaarheid op zit.
- Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave
- Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de door
- Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van
- Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal Terrafauna dit bedrag zo spoedig
- Indien de consument niet over een herroepingsrecht beschikt, kan dit door Terrafauna
- Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
- a) die door Terrafauna tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de
- b) die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
- c) die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden; o.a. voedseldieren
- d) die snel kunnen bederven of verouderen; o.a. voedseldieren
- e) waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop Terrafauna geen invloed heeft;
- Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden
- In afwijking van het vorige lid kan Terrafauna producten of diensten waarvan de prijzen
- Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen
- Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen
- a) deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
- b) de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen tegen de dag waarop de
- De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief BTW.
- Terrafauna staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst,
- Een door Terrafauna, fabrikant of importeur als garantie aangeboden regeling doet niets af
- Op alle gebruiksartikelen, exclusief voedseldieren en planten, rust een DOA garantie (Death On Arrival). Dat houdt in dat wanneer u een produkt ontvangt dat bij aankomst niet blijkt te werken, dit produkt vervangen zal worden, mits u deze retour zendt naar het door Terrafauna aangegeven retouradres, en er op de dag van ontvangst melding via email van is gemaakt.
- Terrafauna zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen
- Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt. De consument is verantwoordelijk voor het juist opgeven van het aflever adres. Indien het aflever adres foutief is opgegeven door de consument is Terrafauna niet aansprakelijk als een zending verloren is geraakt.
- Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld,
- In geval van ontbinding conform het vorige lid zal Terrafauna het bedrag dat de consument
- Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal Terrafauna zich
- Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust tot het moment van bezorging
- Het risico van beschadiging / kwaliteitsverlies van voedseldieren en planten berust vanaf het moment van aflevering bij de vervoerder bij de consument, Terrafauna is niet verantwoordelijk voor het kwaliteitsverlies dat door vervoer van de voedseldieren en planten is ontstaan. Het is ten alle tijden beter om voedseldieren en planten in de winkel af te komen halen in plaats van op te sturen, met name met extreem hoge (boven de 20 graden celsius) en extreem lage temperaturen (vorst).
- Indien een pakje niet wordt ontvangen door de koper binnen de normale leveringstermijn, dient de koper hiervan uiterlijk binnen 1 maand na de besteldatum via E-mail of telefonisch melding te maken bij de klantenservice. Klachten over niet ontvangen pakjes nà deze periode worden niet meer in behandeling genomen.
- De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan te allen tijde
- Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan heeft een looptijd van maximaal twee jaar.
- Voor zover niet later is overeengekomen dienen de door de consument verschuldigde bedragen te
- Bij de verkoop van producten aan consumenten mag in algemene voorwaarden nimmer een
- De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens
- In geval van wanbetaling van de consument heeft Terrafauna behoudens wettelijke
- Terrafauna beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt
- Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd, volledig en
- Bij Terrafauna ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf
- Bij klachten dient een consument zich allereerst te wenden tot de ondernemer. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling. 5. Tevens is het mogelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR platform (http://ec.europa.eu/odr). 6. Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de ondernemer schriftelijk anders aangeeft. 7. Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de ondernemer, zal de ondernemer naar haar keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.